Ajungem Mari

Ajungem Mari

Terapie pentru copii vulnerabili @ Daruieste ziua ta ~ 2019

Dată: 31 December 2019
Transformă cadourile de ziua ta în bucurie, șanse și un viitor mai bun pentru copiii din centrele de plasament! Fie că alegi să îți serbezi sa
[ Show more ]

25

Galantomi:

218

Donații:

21,799 RON

Sumă:

Vrei să fii fundraiser? Contactează Organizația

Transformă cadourile de ziua ta în bucurie, șanse și un viitor mai bun pentru copiii din centrele de plasament! Fie că alegi să îți serbezi sau nu ziua, familia, prietenii și colegii pot dona online pe pagina ta de Galantom, pentru a împărți satisfacția de a ajuta cu toți cei dragi!

 

Proiectul isi propune sa vina in sprijinul copiilor si tinerilor institutionalizati vulnerabili sau aflati in situatii de risc si sa le ofere acestora sansa de dezvoltare personala si integrare sociala prin sedinte de terapie adaptate le nevoile lor. 

In functie de acestea, copiii vor beneficia de:

-ateliere de joc terapeutic (joc senzorial, sand-play etc.)

-logopedie

-sedinte individuale de terapie

 

Costul pentru o sedinta de terapie pentru un copil este de 100 de lei. 

Costul total pentru 6 luni de terapie pentru un copil este de 2400 lei. 

 

Cum devii fundraiser pentru acest proiect?

Te inscrii ca fundraiser pe platforma Galantom completand acest formular https://www.ajungemmari.ro/implica-te/devino-fundraiser-galantom/. Noi iti cream o pagina pe platforma Galantom si tu promovezi pagina in randul prietenilor si colegilor, care te vor sustine cu donatii online cu cardul ca sa iti dea curaj inca de cand te antrenezi!

Pentru detalii si mai multe informatii ne poti contacta: emilia@ajungemmari.ro

Beneficii pentru copii și tineri:

-creșterea stimei de sine;

-dezvoltarea abilităților;

-autocunoaștere;

-îmbunătățirea abilităților de comuniare și socializare;

-imbunătățirea capacității de exprimare în siguranță a emoțiilor dificile asociate cu experiențele de viață traumatizante traversate (neglijența, abuzul, abandonul, instituționalizarea);

-dezvoltarea capacității de autocontrol, toleranța la frustrare, reziliența;

-îmbunătățirea abilităților de concentrare și urmărire a unui scop;

-dobândirea unei discipline și antrenarea răbdării;

-performanțe în domenii de interes;

-îmbunătățirea abilităților de vorbire;

-îmbunătățirea rezultatelor școlare

__________________________________

Potrivit „Strategiei naționale pentru sănătatea mintală a copilului și adolescentului 2016-2020” și cercetărilor efectuate de Salvați Copiii România, copiii instituționalizați reprezintă una dintre categoriile cu risc crescut de a dezvolta tulburări de sănătate mintală. Până în prezent, însă, demersurile de a asigura la nivel național servicii integrate, de prevenție (screening precoce) și psihoeducație sunt extrem de firave. Problemele rămân: deficitul cronic de specialiști în sistemul de sănătate publică, școală și sistemul de protecție, dificultatea creării de echipe terapeutice interdisciplinare, subdiagnosticarea la nivelul acestui segment populațional, tratamentul axat pe medicație, în dauna intervenției de tip psihoterapeutic, posibilitatea foarte redusă de intervenție în mediul de viață al copilului, stigmatizarea copilului instituționalizat (cu sau fără tulburare mintală) în școală și societate.

Din experiența programului Ajungem Mari, am observat că, față de numărul dificultăților manifestate de copii și semnalate de voluntari și educatori, un număr foarte mic de beneficiari din sistemul de protecție ajung la consiliere psihologică și psihoterapie (servicii externalizate sau oferite de specialiștii DGASPC). Lipsa acută a angajaților pregătiți să-și asume rolul persoanei de referință, lipsa accesului la suport psihoterapeutic timpuriu și pe termen lung pentru copiii care au trecut prin traume în intervalul critic al dezvoltării lor (0-6 ani) și care trăiesc în continuare într-un mediu impredictibil (cu mutări și schimbări repetate ale formei de protecție, cu pierderea adulților de referință) crește exponențial riscul ca aceștia să internalizeze reacții dezadaptative, să dezvolte comportamente (auto)distructive și să reproducă abuzurile suferite. De cele mai multe ori, în prezent, intervenția terapeutică nu este preventivă, ci acordată în situații de criză.

 

Proiectul nostru reprezintă o inițiativă de suport psihologic acordat cât mai de timpuriu, cu alte cuvinte preșcolarilor și școlarilor mici cu deficiențe asociate tulburării de atașament, în vederea ameliorării sau prevenirii tulburărilor de sănătate mintală și dobândirii competențelor emoționale necesare adaptării la mediul rezidențial, școlar și social. Propunem, în acest sens, un model de intervenție bazat pe terapii expresive și joc, pentru a accesa resursele naturale de vindecare ale copilului.